Kierując się słowami Konfucjusza, uczymy matematyki poprzez zabawę i gry angażujące i pozwalające doświadczyć wszystkiego osobiście. Liczba i różnorodność pomocy, stosowanych przez nas podczas każdej lekcji matematyki, również daleko odbiega od stereotypu „tablicy, kartki i długopisu”. W niestandardowy sposób realizujemy standardowe cele programowe, pokazując, że można to robić w sposób atrakcyjny, niestresujący, dostosowany do indywidualnych potrzeb i predyspozycji każdego dziecka. Wychodzimy z założenia, popartego badaniami i naszym własnym doświadczeniem, że wszystkie dzieci są matematycznie uzdolnione. Podczas naszych zajęć rozkwitają zarówno dzieci lubiące matematykę, jak i te, u których słowo „matematyka” nie budzi żadnych pozytywnych skojarzeń.

Stosowana tu metodyka daje tak pozytywne efekty, że jest wykorzystywana z powodzeniem w placówkach zajmujących się edukacją dzieci z DYSKALKULIĄ - dysfunkcją rozwojową polegającą na braku umiejętności rozumienia istoty matematycznych problemów, metod i twierdzeń i uczenia się ich.
Z badań i analiz Briana Butterwortha wynika, iż o sukcesie lub porażce w zmaganiach z matematyką w dużym stopniu decydują wczesne doświadczenia dziecka. Jeżeli zrozumie ono matematykę na początku edukacji, jako kilkulatek, kolejne doświadczenia poprowadzą do osiągnięć i wzmogą zainteresowanie tą dziedziną i wzbudzą zapał, a to z kolei spowoduje ogólna radość z obcowania z matematyką i coraz lepsze jej rozumienie.
Aby nauczanie matematyki było skuteczne
Mózg dziecka, zwłaszcza kilkuletniego w okresie między 4 a 10 rokiem życia, posiada niemal nieograniczone możliwości uczenia się, dzięki zdolności do tworzenia ogromnej liczby połączeń neuronowych. Do efektywnego przyswajania wiedzy konieczne jest jednak odwołanie się do różnych typów inteligencji:
- wizualno przestrzennej
- motorycznej
- językowej
- muzyczno-rytmicznej
- interpersonalnej
- logicznej
do różnych kanałów percepcji (przyswajanie wzrokowe, słuchowe, kinestetyczne), jak również harmonijna współpraca obu półkul mózgowych.

 

Niezbędnymi elementami rozwoju intelektualnego dziecka są:
- eksperymentowanie,
- metoda prób i błędów
- szukanie własnych rozwiązań, w których dziecko wyraża siebie
- dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i wnioskami z innymi.
I wreszcie, aby się skutecznie uczyć, dziecko musi czerpać z nauki przyjemność oraz mieć poczucie satysfakcji i sukcesu.


Motto, którym się kierujemy
Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż – zapamiętam.
Pozwól wziąć udział, a…
wzbudzisz we mnie pragnienie.
Konfucjusz

Masz pytanie? Napisz

Wprowadź Imię i Nazwisko
To nie jest prawidłowy adres e-mail
Wprowadź datę urodzenia dziecka
Wprowadź telefon
Napisz pytanie
Wystąpił błąd wprowadzania danych do formularza! Proszę spróbować jeszcze raz
The connection to the server timed out!
Aktualności